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Nestlé recrute Sales Development Executive et Sales Automation Specialist

by admin
novembre 4, 2020
in Emploi
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Nestlé recrute Sales Development Executive et Sales Automation Specialist

Recrutement Nestlé (2 Postes):

-Channel Category Sales Development Executive.
-Sales Automation Specialist.

Pour lutter contre une mortalité infantile elevée, Henri Nestlé met au point et commercialise en Suisse dès 1867, la farine lactée, premier aliment pour nourrissons au monde.

Bien qu’il considère le lait maternel comme le meilleur aliment pour les bébés, il propose un produit qui répond aux besoins nutritionnels des enfants en bas âge, ne pouvant être allaités.

Henri Nestlé fait figure d’exemple, à la fois comme pionnier dans le domaine des produits alimentaires nutritionnels et comme homme d’affaires entreprenant. Ses principes sont toujours suivis à ce jour, près de 140 ans plus tard. Si le lait et la nutrition infantile sont à l’origine du Groupe, de nombreux autres produits confiserie, les boissons, les produits culinaires, les produits laitiers frais, les glaces, les eaux et les aliments pour animaux de compagnie. Aujourd’hui Nestlé est le premier groupe alimentaire mondial.

Nestlé Maghreb en bref

Le Champ d’activité de Nestlé Maghreb englobe le Maroc, l’Algérie et la Tunisie. La création d’une société de distribution des produits Nestlé au Maroc en 1927 puis en Tunisie en 1964 ont été les premiers pas de l’implantation du Groupe dans la région. La création d’une région Maghreb unifiée (Algérie, Maroc, Tunisie) en 2007, l’installation du siège au Maroc et la création officielle de Nestlé Algérie S.A. en juillet dernier confirment l’ancrage de Nestlé dans la zone Afrique Moyen-Orient, là où le Groupe réalise sa plus forte croissance depuis quelques années.

Notre mission

Du premier groupe alimentaire mondial, Nestlé s’est transformé en leader dans le domaine de la nutrition, de la santé et du bien-être, employant plus de 260,000 collaborateurs et ayant des fabriques ou des opérations dans presque tous les pays.

Tous nos produits sont de première qualité et satisfont à des besoins nutritionnels spécifiques en relation avec les exigences du consommateur et sont en conformité avec des normes élevées de qualité et de sécurité.

Nous restons guidés par des normes d’intégrité et de professionnalisme et par un fort respect de nos collaborateurs et de la législation locale, suivant nos « principes de bonne conduite des affaires du groupe Nestlé ». Nous nous engageons à conserver la réputation d’excellence qui a fait la renommée de Nestlé et de ses produits et a gagné la confiance de ses consommateurs.


Nestlé recrute Sales Development Executive et Sales Automation Specialist

Channel Category Sales Development Executive

Responsible to ensure that category volume/value and RIG achieved by country within category allocated budgets

A DAY IN THE LIFE …

  • Translate Market category & brand objectives into country/channel category objectives in coordination with the sales teams
  • Implement and maintain the core range distribution and merchandizing guidelines by channel. Analyze and recommend action plans, when needed, on numeric distribution, core range, planograms…
  • Ensure efficient implementation & evaluation of POS Material at point of purchase in alignment with the sales team (quantities & timelines)
  • Champion regional activities & country specific promotional process per category (defining objectives, briefing, coordinating the implementation, & evaluating all promotions). Provide recommendations & corrective actions during MBPC meetings
  • Responsible to conduct market visits in the country across all channels focusing on POP drivers, shelf life, and competitor activities. Based on shopper observation, recommend actionable in store solutions within the trade channels
  • Lead the MSR process at country level and participate in the MFR and MGR
  • Ensure effective new product launches and/or line extensions on a country level through the implementation plan and organizing category roadshows/ presentations for the sales teams
  • Generate insights to the POP Drivers based on thorough understanding & analysis of the 8 C’s of successful demand generation
  • Provide Channel Category trends to support the development of Channel strategies (linked to above)
  • Develop a local Commercial Plan (OSTA) for the country from a category & channel perspective
  • Continuously provide insights on channel, category, and shopper trends (linked to above)
  • Responsible (with Channel Managers/ KAM’s) for defining and optimizing TTS strategy and allocation, annual budgets and investment at an OPC level. CCSDE is required to track the TTS on monthly basis by activity (CCSDE) to ensure optimal spending  
  • Responsible (with the Brand Manager) for defining and optimizing Delegated PFME strategy and allocation, annual budgets and investment, accountable for tracking and maintaining spending.

What will make you successful…

  • 2-3+  experience in sales & marketing
  • Understand key business functions and selling process
  • Good understanding of shopper, market intelligence sources, category/channel/shopper trends                                                                            
  • Good knowledge of key commercial functions and priorities.

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Sales Automation Specialist

Position Summary

In this position, you are responsible for ensuring Automation tools on all sales channels, helping field team to work properly with automation tools by sending reports and manage the master data files.

A day in the life of…

  • Setup Secondary Objectives on the automation solution database
  • Ensure the monthly secondary closure reports
  • Extract, perform and calculate free good reports
  • Prepare HHT for new sectors
  • Train Sales Backoffice
  • Ensure HHT Helpdesk to Vendors, distributors back-offices, Sales Force
  • Extract and transform data for specific reporting for all channels
  • Communicate data from the different specific applications
  • Develop reporting designed by the sales automation manager
  • Ensure usability of the automation tools
  • Purpose methods and functionalities to facilitate solution using
  • Create & Update Master data (Customers, Articles, Price Lists, Roles, Profiles )
  • Handle Routing and outlets master files
  • Create specific promotions and trade plans
  • Calculate Sales Force incentives and customers specific plans
  • Handle HHT Reparing
  • Check Master Data on SAP

What will make you successful

  • Engineering degree in IT, Web Design/Web Development;
  • Highly developed IT skills in the following areas : SQL SERVER Data base, Power BI, Miscrosoft EXCEL & Power Pivot;
  • Experience in PHP and Python development languages;
  • Good English communication skills.

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